Slap af! Og vær kreativ

Posted: juni 27, 2010 in Kreativitet
Tags: , , , , , , , , , , ,

Giv dig selv tid til at nyde en kop kaffe i solen, gå en tur i naturen, cykel en tur, mediter, sæt dig ned ved vandet. Læg dig til at sove, hold ferie. Nyd tid med dig selv, og mærk at idéerne kommer væltende. Det er en rigtig god idé, altid at have en notesbog på sig, eller brug din Iphone, hvis du har sådan en. Indtal dine idéer, skitser dine tanker, tag et foto af noget du synes ser pudsigt ud. Registrer i det hele taget alt hvad du får af idéer. På den måde bliver du opmærksom på dine idéer, og vil opleve, at der kommer flere.

Kender du det med at lægge sig til at sove, og ikke kunne falde i søvn, fordi du lige har fået en ny idé. Du gider ikke rejse dig op, for at skrive den ned, hvilket resulterer i at hjernen laver autosave i halve timer, for at du kan være sikker på, at du også husker idéen i morgen tidlig. Tal den ind på telefonen, og læg dig roligt tilbage for at falde i søvn.

Kommentarer
  1. Jesper Nissen siger:

    Hej Eva

    Det er ikke engang løgn. De bedste ideer får jeg når jeg har ferie. Og jeg har en lille notesbog jeg altid render rundt med, og noterer mine tusind ideer. Så godt indlæg!

    KH Jesper Nissen

Skriv en kommentar